YouTube çok sayıda kullanıcıya sürpriz hazırlıyor!

Sosyal ağlar, YouTube gibi video servisleri ve genel olarak web siteleri, herkesin zevkine uygun olmayan veya küçükler ve çocuklar için önerilmeyen içeriklerle doludur. Örneğin, Sosyal ağlar 13 yaşın altındaki çocuklara yönelik değil ve Google, çocuklara uygun olmayan içerikleri göstermemesi gereken YouTube Kids’i tanıttı ancak ZIMO’nun bildirdiğine göre bu kurallara nadiren uyuluyor .

Birçok çocuk henüz ergenliğe girmeden önce bile TikTok, Instagram ve diğer sosyal ağlarda, ayrıca çocuklara özel YouTube’da değil, gerçek YouTube’da yıllarca deneyim kazanmış oluyor ve burada kendilerine göre olmayan çeşitli içeriklere maruz kalıyorlar. Devletler, çocukları korumak için teknoloji şirketlerine giderek daha fazla baskı uyguluyor, bu nedenle örneğin, Meta, küçüklere ve ebeveynlerine yönelik çok sayıda seçenek sunarken, Avustralya’da 16 yaş altındakilerin sosyal medyayı kullanmasını yasaklayan bir yasa çıkarıldı. O ülkede böyle bir kararın gençlerin refahına ve daha iyi bir ruh haline katkı sağlayacağı umuluyor.

BİRÇOK KİŞİ MEMNUN KALMAYACAK

Google ayrıca küçükleri uygunsuz içeriklerden korumayı amaçlayan yeni bir seçeneği de duyurdu. Şirket, YouTube da dahil olmak üzere tüm ürünlerinde, kullanıcının yaşını belirleyip buna bağlı olarak popüler servislerin belirli içeriklerine ve seçeneklerine erişimi engelleyecek yapay zeka tabanlı yeni bir seçeneği uygulamaya koyacak.

Öncelikle Google, ABD’de makine öğrenimine dayanan ve YouTube gibi hizmetlerine erişen bir kullanıcının 18 yaşından küçük ya da büyük olduğunu varsayan bu yaş tahmin modelini test etmeye başlıyor. Model, kişinin küçük olduğunu varsayarsa ona belirli koruma kuralları uygulayacak ve yaşına uygun içerikler gösterecektir. Bu video servisinde çok sayıda küçük çocuğun kendileri için tasarlanmamış içerikleri izlediği göz önüne alındığında, yakında tatsız bir sürprizle karşılaşacakları ve bu tür içeriklere erişimlerinin yasaklanacağı anlamına geliyor.

Google, ABD’nin ardından diğer pazarlarda da aynı modeli test edip uygulamaya koymayı planlıyor.

Meta’nın da birkaç ay önce Instagram’da benzer bir paylaşım yaptığını hatırlatalım. “Yetişkin sınıflandırıcı” adını verdikleri araçları, yapay zekaya dayanıyor ve gönderdikleri ve görüntüledikleri içeriklerden, takipçilerine ve hatta arkadaşlarının doğum günü kartlarına kadar çeşitli faktörlere dayanarak gerçek yaşlarını tahmin etmeye çalışıyor; ayrıca, kendilerine gösterilen içeriği sınırlamayı amaçlıyor.

Teknoloji şirketleri üzerindeki baskının arttığı göz önüne alındığında, gelecekte diğer platformların da benzer çözümleri hayata geçirmesi bekleniyor ve bu çözümlerin sonuçlarının ne olacağını, yani yapay zekanın sosyal ağlar ve diğer çevrimiçi platform kullanıcılarının yaşlarını ne kadar doğru tespit edebildiğini görmek oldukça ilginç olacak.

Related Posts

Bafra Ovası’nda karpuz ve kavun ekimi gecikmeli başladı

Samsun’un Bafra ilçesinde, 2025 yılının kavun karpuz fidesi ekimleri gecikmeli olarak başladı.

Ziraat Bankası emeklilere 12 bin TL verecek

2025 yılının Mayıs ayına girilmesiyle birlikte, emekli maaşı promosyonlarında yeni güncellemeler yapılmaya başlandı. Taahhüt süresi sona eren milyonlarca emekli, bankaların sunduğu yeni promosyon tekliflerini araştırıyor. Bazı bankalar, emeklilere 27 …

Altın mı, gümüş mü? ABD’li banka kritik yatırım aracını açıkladı

ABD’li yatırım bankası Goldman Sachs, külçe altına yönelik güçlü merkez bankası talebinin altın-gümüş fiyat oranını yapısal olarak yükselten bir faktör olduğunu söyleyerek, altının gümüşten daha iyi performans göstermeye devam edeceğini ifadelerini kullandı.

Beyaz eşya sektöründen kritik veri: İç satışlar yüzde 15 geriledi

TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, geçen yılın aynı zamanlarına göre beyaz eşyada iç satışların yüzde 15 gerilediğini bildirdi.

CHP’li Gürer: ‘Fransa’dan daha çok ineğe sahibiz ama daha az süt üretiyouz’

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Fransa, bizim süt ineğimizin yarısına sahip ama bizim ürettiğimizden fazla süt üretiyor. Süt inekçiliğinin en büyük gideri yem. Yem fiyatları artıyor, sütün fiyatı artmıyor. Ahır giderleri artıyor, sütün fiyatı artmıyor” dedi.

Franchise krizinde yeni adım: İş Gıda için mahkeme kararı

İş Gıda, Yum! Brands’ın franchise sözleşmesini feshetmesinin ardından 500’ün üzerindeki mağazasını kapatmıştı. Konkordato talebinde bulunan şirketle ilgili İstanbul Anadolu 1. Asliye Ticaret Mahkemesi, İş Gida hakkında yeni bir karar verdi. Dünyanın …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir